Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Čokoknedle nejsou aneb zážitky z Alberta

Publikováno 16.01.2018 v 17:38 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 118x

Nejdůležitější reklamu firmám dělají jejich pobočky. Pokud v nich funguje vše jak má (nebo dokonce nad úroveň), nemá zákazník potřebu někam něco psát. V opačných případech vznikají nejen nehezké příspěvky na Facebooku. Text v úvozovkách není doslovný, takovou paměť opravdu nemám.
I když jsem před dvěma lety vyjadřoval svůj nesouhlas s výstavbou Centralu, byl jsem se v něm podívat samozřejmě do týdne od jeho otevření. Není divu - po otevření Centralu se totiž tamější Albert stal nám nejbližším marketem. A jelikož jsem měl s nakupováním v Albertu z provozovny Na vršku jen dobré zkušenosti (snad krom jednoho zážitku), nebyl důvod, proč bych nemohl začít chodit do provozovny o půl kilometru blíže.

Pamatuji na nákupy z kraje dubna. Zrovna byla akce na knedle s čokoládovou náplní. Při prvním nákupu jsem vzal troje, při druhém nákupu jsem dobral z mrazáku zbývající čtyři. Bohužel, do konce akce se už další v mrazáku neobjevily. Bohužel, nebyly ani po skončení akce, pouze akční cenovka byla vyměněna za klasickou.

Hned v dubnu se však začalo ukazovat, že to v tom Albertu funguje nějak špatně.
Od šestého do desátého dubna nefungují vstupní dveře do Alberta směrem od pošty. Na dveřích není žádné upozornění o nefunkčnosti, a tak do nich lidé buď vráží, nebo odchází v domění že je zavřeno.

Jednou večer, krátce po půl osmé, jsem si zašel do Alberta pro (mimo jiné) cigarety. Po namarkování nákupu sděluji pokladní svůj požadavek.
- "To ale nepůjde, já už to tady mám zamčený."
- "V půl osmé? A to nemůžete odemknout?"
- "Já od toho nemám klíče. Můžete to zkusit ještě u pokladen na druhé straně, pokud budou mít i tam zamčeno tak bohužel."
Tam, naštěstí, odemčené měli.

V jeden srpnový večer se mi poštěstilo a za mnou u pokladny nikdo nebyl. Požádal jsem pokladní, zda by nemohla vedoucí předat moji žádost o naskladnění čokoknedlů, které od dubna nejsou. Odpověděla mi, že to nemá smysl, ať se raději obrátím na Albert na webu.

Pokud na zboží chybí čárový kód, obvykle jste požádáni, abyste si zašli zboží vyměnit. Ani tady tomu nebylo jinak. Dle instrukcí prodavačky probíhám vstupem, beru zboží s kódem a stejnou cestou běžím zpátky k pokladně. Za sebou slyším hlídačovy nadávky, ale nezastavuji - nemám chuť se hádat. Příště bych tady už vyměňovat zboží nešel.
Nutno však dodat, že jsem s místními hlídači žádný jiný problém neměl. Krást jsem je neviděl a flirt s nezletilými je věc výhradně jejich.

Proč o tom píšu - tohle jsou věci, které jsou k přečtení na Facebooku. Vybral jsem z něj několik příspěvků, které mě zaujaly:
- "...zelenina a ovoce plíseň hnus,ozvala jsem se, a bylo mi řečeno ať tam jdu prý tedy dělat, co to je za odpověď zákazníkovi ..."
- "Ale nestačím zírat...za kasou 2 slečny co probírají své nehty, slečna sedící, markující, se 3x podívala do telefonu a to jen za dobu co obsluhovala mě (s pečivem a kávou)."
- "Během markování mého nákupu slečna uprostřed vstala,beze slova(směrem ke mě) ji vystřídala kolegyně. Z jejich konverzace jsem pochopila​,že šla s partou na cígo."
Poslední zmiňované se mi stalo také. Obvyklé to není, avšak pokud kasa zůstala obsazená, nevidím v tom problém.
Větší problém vidím v tom, co se v marketu dělo asi před měsícem. Byly to na delší dobu mé poslední tři nákupy v tomto supermarketu.

Při prvním nákupu koukám, že mrazák nad prostorem pro stále nenaskladněné čokoknedle je nonstop otevřený - chybí dveře. Říkám si, že tu asi bylo dopoledne veselo, když jim je někdo rozbil. Následně jsme od druhé pokladny vykázáni do fronty k íčku, jelikož dvojka zavírá - "přece vidíte, že mám zhasnuto". Následně vidíme, jak zákazníkovi před námi (se kterým se pokladní zdraví "čau") předává zboží, aniž by jej markovala.

Nákup předposlední, zhruba po třech dnech. Mrazák stále dokořán, bez dveří. Bez rozmýšlení jdeme do fronty asi sedmi lidí k íčku. Druhá pokladna je obsazená, ale nesvítí, takže určitě dodělává posledního zákazníka. Před (tedy z našeho pohledu za) pokladnou stojí dva mladíci téže pleti jako je prodavačka; asi na ni čekají až ji skončí směna. Domarkovala, otočila se, ... "Proč nejdete ke mně, já mám otevřeno." Přecházíme a s nelibostí sleduji, jak oči oněch mladíků spočívají na peněženkách každého zákazníka.

Nákup poslední. Je znát, že došlo k výměně zaměstnanců. Před prodejnou nikdo nekouří. Zato z reprodektorů po celou dobu nákupu střídavě slyšíme "prosím storno na dvojku" a "prosím storno na pokladnu čtyři". Přes mrazák už je alespoň položena tabule skla. Opět míříme k íčku, jelikož u dvojky se čeká na storno. Pravděpodobně už delší dobu. Po nějakých dvou minutách přichází vedoucí. Shazuje komínu košíků a ten padá na zem. Jde dál k pokladně a táže se pokladní, kterou položku bude vymazávat tentokrát. Tedy trochu tu větu zkrátila: "Co zas?" Rozklepaná prodavačka ukazuje položku, vedoucí provádí storno a odchází. Košíky zůstávají na zemi. Jejich zvednutí je asi pod úroveň vedoucí. S ostatními zákazníky ve frontě se shoduji na tom, že tohle snad nemůže myslet vážně. Ač se mě tato situace vlastně nijak netýkala, byla to taková poslední kapka. Poté jsem si dal od návštěv této provozovny delší pauzu.

Po čtyřech měsících jsem však byl na pár dní bez auta, a tak jsme sem opět vyrazili. Hned při prvním nákupu vidím změnu - v mrazáku bez dveří jsou čokoknedle. Za vyndanou paletou s akčním zbožím je vidět rohlík a další bordel pod regály.

Druhý nákup proběhl těsně před zavírací dobou - a že to byl nákup výhodný. Pečivo je sice smrsknuté pouze na čtvrtině regálů (zatímco cenovky zůstaly na stejném místě kde bylo pečivo přes den), zato v chlazeném se mi daří najít balení dvou mix chlebíčků za pět korun. Podle etikety je to šunkový chlebíček se zárukou do předchozího dne, ale komu by to vadilo.

Při dalším z nákupů je dokonce znát, že se tu něco děje. Za kasou jsou dvě pokladní a (namísto nějaké odpovědi na pozdrav či sdělení požadované částky za nákup) jedna říká druhé, že tu měli jakousi kontrolu - kontrolní nákup dělal "ten plešatej dědek" a vedoucí došla k názoru, "že tady všichni hovno děláme". Že to nebyl výmysl mi potvrzuje manželka, která podobný rozhovor zaslechla o pár dní později: "".

Komentáře

Celkem 1 komentář

  • Pavell 24.01.2018 v 12:55 Storna s klíčkem jen od vedoucího směny nechápu. Kdyby prodavačka chtěl krást, tak nebude zboží markovat a nepotřebuje ho stornovat.

    Jinak všechny Alberty jsou stejné. Kafé, cígo, mobil, průda, co tam stojí lidí a proč by otvírala další kasu, když si ještě 5 minut může s jinou pokladní povídat... a pak ji teda otevře.

    Příčítám to jejichnízkým platům. Ani my bychom a to nedělali bůh ví co.


  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?