Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Frýdlantsko

Publikováno 26.09.2016 v 19:53 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 148x

Když jsem se včera táty ptal, jestli by chtěl někam vyjet, navrhl cestu na Frýdlantsko. Projít si centrum Frýdlantu, Hejnic a Libverdy. A přitom samozřejmě i nějaké kešky. Vybral jsem jen ty, které byly něčím zajímavé, nebo to byly totální drajvky.
Nejprve jsme se zastavili u již známé Heřmanické rozhledny, abychom se rozhlídli po zdejším okolí. Vidět odsud bylo hlavně směrem za hranice.

Odsud to bereme do Frýdlantu, před železničním přejezdem odbočujeme do jednosměrky a vyrážíme na první dnešní kešku - na křížový vrch. Vypadá to tu zajímavě, těžko dnes jen tak odhadnout kudy tehdejší křížová cesta vedla.

Kešku na vrcholku během chvilky nacházíme, ač jsme se podle nápovědy báli, že bude o strom vedle - kde byla dutina asi tak ve čtyřech metrech. Tady jsem naštěstí dosáhl i já. Bereme puťák a vracíme se stejnou cestou k autu, tedy jen na chvíli vycházíme z lesa abychom se koukli na místní zámek.

Autem sjíždíme k autobusovému nádraží a jdeme si projít centrum. Vypadá to tak, jako skoro všude. Polovina krámků je prázdná, nebo z nich jsou herny, kasína a podobné. Já se přiznám, že si na svoji poslední návštěvu centra Frýdlantu nepamatuji - prý to bylo 1.5.2004.

Poté popojíždíme do první zatáčky k zámku a vydáváme se okruhem kolem něj. Chvíli to vypadá jako lesní cestička, chvíli zase takhle:

Nacházíme kešku která je zhruba v polovině okruhu, ale zasloužilo by si to tu něco lepšího, než PETku v díře skály - v místě, kde ta PETka může být na každém půlmetru. Pokračujeme dál do Raspenavy, jedna drajvka a po chvíli odbočujeme k Peklu. Cestu jsem sem zvolil kvůli zajímavosti místa - místnímu rybníku. Jako peklo to tu určitě nenapadá.

Keška je asi první dnes nalezený klapbox.

A míříme do Libverdy. Parkujeme u místního úřadu a po schodech vyrážíme nahoru k vyhlídce Libversdkých pramenů. Fotka schodů byla bohužel to poslední, co můj mobil ten den zvládnul - následně se vybila baterka. A to ty věci hodny focení teprve měly přijít.

Z první vyhlídky byl výhled asi nejmenší, ale na Libverdu vidět bylo. Zdejší keška byla trochu vysoko, tak ji musel podat táta. Zaujala mě hlavně zdejší lavička, která vlastně vypadala podobně, jako ty na zbylých vyhlídkách. Jen tahle v sobě měla tři díry a byla vlnitá takovým způsobem ... prostě mi připadala jako nějaká hromadná kadibudka.
Odsud pokračujeme k obřímu sudu, kde tedy na nedělní odpoledne vážně mnoho hostů není. Nacházím zdejší kešku, kde mě udivuje urvaná klipsa v keši - ale pixle žádná nechybí. Následně se zase vracíme do centra Libverdy a procházíme kolonádu. Na můj vskus celkem smrad. Sluníčko zachází a míříme dál, tedy ještě s odbočkou k místnímu hřbitovu kde je třetí z vyhlídek a o kousek dál i keška. Trochu se k ní motáme abychom nescházeli z cesty (ale pro výhled jsme přehlídli odbočku na druhou stranu). Keška určitě nejpovedenější, jakou jsme dnes lovili. Dokonce v ní můžeme vyměnit i dvě CWGčka. Stíháme to tak akorát abychom nemuseli svítit (jako že jsme stejně neměli čím) a pokračujeme do Hejnic, jejichž centrum už procházíme za šera. Je ale vidět, že tady to centrum stále žije celkem normálně. Zbytek plánů už zahazujeme, není čas. Měl jsem v plánu ještě jakousi Jizerskou chatu a zvoničku ve Ferdinandově. Domů přijíždím i takhle až o půl deváté.