Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Hledání podzimní krajiny - Jizerka

Publikováno 29.09.2011 v 11:09 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 691x

Ono je celkem těžké, najít podzimní krajinu koncem září, když každá osoba fotící již nějaký ten rok vám řekne, že nejlepší podzimní fotky jsou z druhé poloviny října. Jenže uzávěrka soutěže je už za několik málo dní, tak se musí pečlivě hledat.
Včera jsme vyrazili na Jizerku. Ovlivněni včerejšími notifikacemi nových kešek jsme dojeli vlakem do stanice Kořenov, zastávka a následně se vydali cestičkou do kopečka na Horní Polubný. Už při příchodu vidím, že u kostela se otáčí nějaké podezřelé auto. Říkám si, to už jsem určitě někde viděl. Táta si sedá na lavičku a já vyrážím ke kešce. Tu už má v ruce kolega a nedá jinak, než že on má svoje první FTF (první nález kešky po publikaci) a já mám zhruba o půl minuty STF. Tak tedy ano. Vracím se zpátky k tátovi, pak se zase vracím ke kešce opsat si bonusové číslo na které jsem zapomněl (i když by se dalo logicky odvodit) a pak už vyrážíme na Jizerku.
Bunkr
Cestou potkáváme jeden bunkr. Říkám si, že bych jej šel dovnitř prozkoumat. Přeci jen, cestička k němu není moc vyšlapaná, a tak by nemusel být plný odpadků. To mi vlastně připomíná, že se už několik měsíců chystám do toho podzemního bunkru vedle Kopaniny. Bohužel, při prvním nakouknutí zjišťuji, že bych potřeboval holínky.
Promáčený bunkr
Ještě pokus o pár fotek do soutěže od R1 Genus a pokračujeme po silnici na Jizerku.
Ruiny domu
Podzimní kvítí
Silnice na Jizerku
Potok
Po několika kilometrech docházíme k pomníčku Josefa Tietse.
Křížek Josefa Tietse
Matně si vzpomínám, že tady někde je keška. Kousek za pomníček je zřetelná nějaká pěšinka, ale nikde nic nevidím. Pokračujeme tedy dále.
Dojdeme na začátek Jizerky a vydáváme se na Bukovec. Nejprve kolem lomu nahoru, kde byla ještě před pár lety vyhlídka směrem na Krkonoše. Dnes je již skoro celá zarostlá a někdo si na památku odnesl i mosaznou tabulku, která nás informovala, co všechno odsud můžeme vidět.
Podzimní výhled ke Krkonoším
Za chvíli jsme nahoře na Bukovci. Tedy nahoře ještě ne, ale táta chystá housky a já zase zkouším něco vyfotit.
Z Bukovce
Pak už jdeme na opravdový vrchol. Zatímco hledám kešku, táta vytáhne vrcholovou knihu. Náš promyšlený a vtipný plán zapsat se jako "Vlk s Karkulkou" selhal. Ti tu podle návštěvní knihy totiž byli před dvěma dny. Kešku už mám nalezenou, do návštěvní knihy tedy k dnešnímu dni akorát otiskuji své razítko a druhou stranou jdeme zase zpátky na Jizerku.
Jizerka
Projdeme osadou na červenou (dříve zelenou) turistickou značku a po ní se vydáváme na Pytlácké kameny. Cestou mi to nedá; kam by tak mohla vést tahle vyšlapaná pěšinka? Během minutky nacházím další kešku. Multina věnovaná Hnojovému domu. To je tím, že si vždycky před cestou připravuji jenom tradičky. Došli jsme na Jelení stráň, následně k viklanu, a to už před sebou vidíme Pytlácké kameny.
Pytlácké kameny
Nacházím kešku těmto kamenům věnovanou a jak už mám ve zvyku, beru ji s sebou na vrchol.
Keška na vrcholu
A pak už se vracíme zase zpátky na Jizerku a po červené pokračujeme dále do Kořenova.
Podzimní krajina
V rychlosti ještě zastavujeme u jedné kešky u mostu pod zubačkou a dnešní krásný západ slunce si už užíváme z autobusu.