Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Liberecká ještěrka

Publikováno 22.05.2012 v 00:03 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 781x

Dlouho jsem přemýšlel, zda tento článek vůbec psát, když ještě nemám odloven celý obrazec. Nakonec jsem se však rozhodl, že jej napíšu. Obrazec totiž dolovím kdo ví kdy a myslím si, že mnoho lovcům se tato reportáž hodí.
Většina fotek v tomto článku je miniaturních, z jednoduchého důvodu. Nabité baterky ve foťáku musely vystřídat vybité baterie v GPSce.
Pohled na Ještěd z Horního Hanychova
Že se něco chystá jsem věděl již delší dobu. Jednak jsem pro tento obrazec vyráběl CWG, a jednak se mi o plánu vytvořit jej zmínili kolegové již minulý rok.
CWG Liberecká ještěrka
Že se něco chystá začalo být většině jasné již v úterý (15.5.2012) odpoledne, kdy byla omylem publikována (a hned na to opět rectractována) keška s pořadovým čslem 19. Další den dopoledne to vskutku napípalo, a jakmile jsem mohl odejít z tiskárny (ve 14:30), vyrazil jsem na tramvaj. Do Horního Hanychova jsem dojel zhruba v 15:40 a po turistické značce vyrazil nahoru na Výpřež.
Cestou na VýpřežSilnice na Výpřež
Po cestě (v 15:50) odlovuji nejprve tradičku u zaniklé sáňkařské dráhy, a následně se rychlejším tempem přes Výpřež vydávám na Černou horu. Kousek od ní se nachází moje druhá dnešní rozjezdová krabička, Koukni na Liberec III od Zukury.
Koukni na Liberec III
Cesta lesním terénem z vrcholu k tradičce je poněkud obtížnější, ale za ten výhled ze skály to stojí. Od tradičky zase zpátky na vrchol hory a k nejbližší kešce z obrazce to je už jen něco kolem 350 metrů.
Liberecká ještěrka - obrazec mapa
V 16:40 začínám na kešce s pořadovým číslem dva. Na nulu a jedničku se mi nechce zacházet, jelikož jednak si myslím že se tudy stejně budu vracet, a jednak by to znamenalo minimálně patnáctiminutové zpoždění. Zezačátku jsem v logbookách zhruba pátý. Na sedmičce se potkávám s prvními kolegy - babacz a kolarka. Ty zde již končí a vrací se domů. Na další kešku je to (za šipkou) do dost prudkého kopce, a k mému překvapení zde získávám TTF.
Kopec na sedmičku
Cestou k desítce vidím kolegu jdoucího ke kešce z druhé strany. Je to Lük&Kačka a společně na této kešce získáváme dokonce FTF. Stejně tomu je i na jedenáctce, kde se však setkáváme ještě s dalšími kolegy.
FTF na ještěrce
S Lükem společně odlovujeme také první bonusovku, a na další tradičce se rozcházíme s tím, že Lük by už měl jet domů. Přesto se po pár keškách znovu setkáváme a nakonec se loučíme až u druhé bonusovky. Dál už pokračuji sám.
Západ slunceZápad slunce a stromy
Za šipkou je to někdy dost na nic. Obvykle nejdřív z kopce, a pak hned na to zase do kopce. V devět hodin večer se postupně dostávám na kešku s pořadovým číslem třicet. Baterku s sebou nemám, protože jsem čekal že v tuhle dobu už budu doma, a v lese už se celkem setmělo. Nenacházím. Rozhoduji se tedy, že ještě zkusím odlov třetí bonusovky (kde s největší pravděpodobností ještě nepadlo FTF) a pak už se vydám na cestu zpátky na Výpřež.
Až doma zjišťuji, že kdybych na třicítce vydržel hledat delší dobu, mohl jsem mít FTFko i tam. Její odlov totiž zatím zkoušel jen jeden lovec, který taktéž nenašel. Jenže to by se nestalo, že vylézám na cestu směrem k bonusovce a vidím přicházet Mikuláše s Bobrem. Společně nacházíme bonusovku a kolegové nabízejí, že mohu pokračovat s nimi. Přijímám.
Noční putování
Bereme to spíš jen za šipkou ke zbylým bonusovkám a bereme tradičky po cestě. Tedy spíš po přímce, neboť celá ještěrka je vlastně mimo cesty. Na poslední bonusovku se dostáváme ve 23:30. Provedením opravdu překvapila.
Cesta po obrazci mi tedy trvala necelých 7 hodin, Nepočítám cestu z parkoviště, zhruba polovinu cesty se jednalo o mé rychlejší tempo, a ještě mi chybí odlovit 7 tradiček (dvě na začátku, nenalezená třicítka a levá zadní noha).