Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Mariánská hora

Publikováno 11.08.2012 v 23:25 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 510x

Nová krabička na vrcholu Mariánské hory přímo vyzývala k odlovu. Chtěl jsem tam podívat i táta, a to jsme ani nevěděli o pomníčku, který je pod vrcholovou skalkou.
Antonínov - silnice
Včera jsem se tátovi zmínil, že je na vrcholku Mariánské hory nová krabka. Když ráno počasí zhatilo plán lovu v Turnově, navrhl táta vyjet sem. Přístup na internet jsem neměl, ale na mobilu jsem měl souřadnice, tak jsme sem vyjeli. Vlakem jsme dojeli na vlakovou stanici Antonínov, odkud jsme vyrazili přes Antonínov (ten katastrální) na Mariánskou horu (tu osadu).
Výhled na Špičák
Zde jsme měli v plánu zkonzultovat další postup s mapou, avšak ta na lesní pěšinky zrovna moc podrobná není. Jakmile se tedy naskytla možnost, odbočili jsme z turistické značky na širokou cestu doleva, z ní na užší cestičku ve směru šipky, ale ta se během chvilky v malých smrčkách ztratila. Chvíli jsme pokračovali po kraji lesa, až jsme nalezli širší cestu (avšak trochu podmáčenou) v našem směru. Tou jsme došli až k místu, kde se vzdálenost k cíli začala namísto snižování zvyšovat, a odsud už jsme pokračovali za šipkou k vrcholu.
Stoupáme k vrcholu
První problém nastal odhadem tak 100 metrů od cíle, kde jsme najednou stáli na skále a nebyla jiná možnost než seskočit. Situace se téměř opakovala zhruba padesát metrů od cíle, kde však byla ze skály dolů cestička. Pomníček pro nás byl překvapením.
Pomníček Rudolfa Rosslera na Mariánské hoře
Nejprve jsme si přečetli tabulku, pak zalaminovaný lísteček s popisem události a následně se dali do hledání. Nejprve jsme to zkoušeli u křížku, pak jsme se přesunuli k pamětní desce kde jsme objevili filmovku. Táta mi ji podává se slovy "Tak tady toho asi moc nevyměníme." Já mu oporuji, že tady to určitě nebude filmovka - jednak za ten výstup a jednak za to místo. Vyndávám z ní lísteček, na něm znova čtu informace o tomto místě a že naši další zastávkou je Linkeho kříž, kde můžeme pod smrkem vyhrabat kešku. Že by špatně označená mysterka?
Papír z filmovky
Táta oporuje že by to bylo v kolizi, tak vracím filmovku zpátky na své místo a hledáme dál. Během minutky už držím další filmovku - tentokrát už označenou a s logbookem. Jsme druzí, krabka pípla ve črvrtek. Trochu jsme se divili tomu, že se sem někomu chtělo v jedenáct v noci - terén tu není zrovna nejbezpečnější, ale asi záleží na tom, odkud se příjde.
STF Mariánská hora
Zapisuji se, táta se občerstvil borůvkami jen pár metrů od kešky a vyrážíme zpátky. Přes první skálu to je v pohodě, ale na tu druhou už se nám lézt nechce, tak to bereme okolo lesem. Sice jsme se vyhli lezení přes skálu, ale lezení přes pořezané stromy už ne. Zhruba po patnácti minutách jsme se dobrali cesty a po té jsme pokračovali až na turistickou.
Kaplička Mariánská hora
Chvíli jsme poseděli na lavičce u kapličky a pak se vydali na Špičák. Z tamější skalní vyhlídky jsme rozhlédli a kolem penzionu Pod Špičákem jsme skončili na autobusu v Dolní Smžovce.