Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Z Nového Města na Smrk

Publikováno 24.05.2016 v 18:51 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 194x

Táta už nějakou dobu říkal, že až jednou bude Týnka v práci a já budu mít volno, mohli bychom někam vyjet. Dopoledne jsem naplánoval cestu na Ralsko - ale táta že budou třicítky a mělo by se někam výš. Tak jsme se konečně vydali na Smrk.

Nějak kolem jedné odpolední jsme vyjeli a na první keši jsme zastavili až před Novým Městem. Její odlov byl s překvapením - sáhnu do dutiny, vytáhnu PETku a hned za ni vyletěla sojka. Koukám do dutiny a ona má hned vedle uložení kešky hnízdo se třemi vajíčky. Keš dáváme o kousek vedle a jedeme dál. Parkujeme v Novém Městě pod Smrkem a nejprve se jdeme projít kolem náměstí. Na první pohled celkem normální náměstíčko plné obchodů, ale to složení obchodů v něm a jeho nejbližším okolí je takové zajímavé. Je tam asi pět večerek/nápojek, tři herny. Obrázek o městě dokresluje, když za sebou cestou ke kostelu slyšíme diskusi dvou mladých místích občanů: "Hej more jdi do píči"...

Z centra už vyrážímě pěšky ke Spálené hospodě a od té po zelené značce kr Streitovu obrázku. Je dobře, že jsme ji vybrali pro výstup, jelikož cestou dolů by se po ní moc rychle jít nedalo - teda pokud by se zrovna nejelo po zadku.

U Streitova obrázku svačíme a měníme plán. Po zelené je to nahoru 5,5km, ale až na vrchol. Po modré 2,5km, ale zase jenom k rozcestí. Doufáme, že to z rozcestí nebude k rozhledně daleko a vyrážíme po modré nahoru.

Tady si dovolím menší odbočku od cesty k té zelené turistické značce. Ta proběhla za dobu své existence mnoha změnami. V nejstarší mapě co má táta doma, vedla z Nového Města východně. V novější mapě vedla podobně, ale už vedla i ke Streitovu obrázku. V mapách natisklých na cedulích po trase je pouze zelená značka z Polska. Proč o tom mluvím - po té zelené to odsud nahoru není 5,5km, ale pouze 4. Nahoře na rozcestí se setkávají obě značky a dál kolem rozhledny vede pouze značka modrá.

Zvolené trasy opět nelitujeme, jelikož do kopce se jde pomalu všude, ale tady po těch kamenech by se muselo jít pomalu i z kopce. Nahoře jsme o půl šesté a já jako první vyrážím na kešku.

Na Smrku jsem byl poprvé. Když tu byl naposledy táta, rozhledna ještě nestála.

Teploměr ukazuje 15,5°C, tak si nandávám mikinu a jdeme nahoru.

I když se trochu klepu, jelikož tenhle typ rozhleden nemám rád, za ten výhled to určitě stojí.

K obrázku se vracíme tentokrát už po zelené a všímám si i onoho obrázku.

Poslední zastávkou na cestě k autu, tentokrát na modré, je pramen Novoměstské kyselky. Já nacházím kešku, táta si napouští láhev a míříme k autu.