Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Z Turnova do Malé Skály

Publikováno 22.07.2012 v 21:27 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 814x

Dnes konečně došlo na návštěvu Turnovského podzemí. A při té příležitosti jsem to rovnou vzal po keškách na Malou Skálu.
O půl deváté jsem vyjel autobusem přes Malou Skálu do Turnova. Tam jsem konečně našel již dvakrát nenalezenou kešku na náměstí i bonusovku série škol. Poté jsem se odebral na úvodky zdejší kanálovky. Společný lov jsem navrhoval již před týdnem, ale moc lidem se sem nechtělo. Nakonec jsme se na úvodkách sešli dva. Zatímco Špelda na sobě měl montérky a helmu, já si vystačil s tepláky a kroskami. Přesně v 10 jsme zahájili odlov nalezením první stage a zhruba po pěti minutách jsme vlezli dovnitř.
Tubes
Ze začátku jsou skruže širší a do schodů. Během chvilky jsme u druhé stage. Zde se dozvídáme to, co už víme z domu. Kešku nalezneme na úplném konci. Skruže se postupně mění na menší betonové. Lezeme po čtyřech, hledáme pod každým poklopem. Chvílemi se to zdá nekonečné. Zhruba po dvaceti minutách jsme konečně na místě, kde říkám, že to musí být. I když tu je trochu obava, že budeme muset dál pokračovat stokou. Naštěstí tu keška opravdu je.
Špelda loguje
Počítám-li i poklop u kešky, zpět vylézáme pátým poklopem od konce. Jsme na trávníku u nějakého paneláku. Odlov je za námi.
Špelda má v plánu kešovat v Turnově, já se stavuji směnit CWGčka k Bezednici a následně jdu odlovit multinu u Zdrcadlové kozy. Samořejmě jsem se musel k finálce vracet.
Silnice
Od finálky jsem to vzal nahoru na červenou turistickou a k úvodkám Fotbalové.
Pole
Finální souřadnice mám spočítány během chvilky, ale odlov si nechávám na později. Plánuji se tamtudy vracet. Po malebné silničce pokračuji do Rozumova. Multina byla odlovena bez jakéhokoliv problému. Od ní jsem vyrazil na jednu nedalekou archivovanou tradičku v bývalém lomu.
Lom Rozumov
Nějakou chvíli mi to dalo. Věděl jsem, že souřadnice ukazují nad lom, ale keška je dole. Nápověda byla 'mezi dvěma kameny poblíž dvou bříz'. Signál lítal a nedostal jsem se pod 30 metrů. Nejprve moji pozornost upoutaly tři kameny poblíž tří bříz. Tam jsem ale nic nenašel. Zhruba po pěti minutách jsem ji konečně našel.
Rozumovská archiválie
Podle listingu sousední multiny by měla být její finálka 30 metrů severně od této archiválie. Sever však měla GPSka každou chvíli jinde. Po chvíli jsem sáhnul po hintu. Kešku jsem našel v místě, kam jsem se koukal zhruba před deseti minutami a nic tam neviděl. Po odlovu jsem zadal do GPSky nejbližší souřadnice červené turistické a za šipkou vyrazil na ni. Neuvědomil jsem si však jednu maličkost - že ta turistická vede po vrcholku skal. Nahoru jsem vyšplhal jen pár metrů od nějaké rodinky. Ani se nedivili.
Výhled
Moji další zastávkou byla Zdenčina skála. Pod vyhlídkou zrovna stála nějaká rodinka mudlů, tak jsem se nejdřív šel rozhlédnout nahoru. Kromě výhledu do dáli jsem viděl i dolů - po té silnici půjdu zhruba za hodinku.
Výhled na silnici
Jakmile rodinka odešla, začal jsem hledat kešku. Nevím proč, až asi po pěti minutách mi došlo, že keška nemusí být zrovna dole pod vyhlídkou.
Od Zdenčiny skály jsem se vrátil zpátky na červenou turistickou a kousek od ní poté začal hledat finálku turistické. Strávil jsem tu opravdu hodně času. GPSka nedokázala přesně určit nulu a hint zněl 'do půl lokte'. Svítil jsem baterkou do všech možných puklin, ale nikde jsem nic nenašel. Rozhodl jsem se to vzdát a vracím se na cestu. Vedle mě je ještě jedna skalka se dvěma puklinami. A hned v té první je černý pytel s keškou. Dokonce v ní byl i geocoin.
Přede mnou je nejdelší úsek dnešní cesty bez jakékoliv kešky. Vzdušnou čarou dva a půl kilometru, po silnici mnohem více. Došel jsem až do Rakous. Na tamějším mostě jsem měl zjistit datum jeho postavení a datum založení stavějící firmy společně s názvem. Že je most v rekonstrukci jsem věděl. Překvapil mě však zákaz vstupu už i na cestu na most. Nikde se nepracovalo, takže jsem jej porušil a potřebná data zjistil. Po dosažení do vzorečku však zjišťuji, že finálka je na druhé straně Jizery. Lávka pro pěší je však doslova zrušená, a tak odlov nechávám na jindy. Multina je disablovaná právoplatně.
Železniční most
Lovím ještě jednu tradičku v bučinách a pokračuji směrem k památnému tisu.
Keška u tisu
Tady je to rychlovka. A pro dnešek poslední keška. Pokračuji po silnici směrem na Malou Skálu.
Do Malé Skály docházím přesně ve 4 odpoledne a stojím před vážným rozhodnutím. Autobus do Jablonce odsud jede v šest. Můžu jít do Brodu, kam to jsou odhadem tak dvě hodinky cesty. Z Brodu však jede autobus už v pět. Chvíli ještě uvažuji o tradičce na Pantheonu, ale ta je stále odcizená. Nakonec tedy vyrážím pěšky kolem zámečku do Pulečného. V jednu chvíli mám ze silnice celkem krásný výhled.
Výhled
Říkám si, že pokud budu na vršku do pěti, mám šanci stihnout autobus o půl šesté z Pulečného. Dokud mi zbývá dvacet minut, vypadá to reálně. Jakmile deset, už to tak reálně nevypadá. Z kopečka dolů do Pulečného už to beru mírným poklusem. Autobus jsem stihnul.