Tiskar94 oznamuje...Tiskařův geoblog

Ze Sychrova do Hodkovic

Publikováno 03.08.2011 v 23:00 v kategorii Milý deníčku. . ., přečteno: 567x

Řeknete si, že to je kousek. Jenže to nevíte, že jsme tuto trasu s tátou dnes prošli přes Český Dub. A vzhledem k tomu, že jsem pokračoval z Hodkovic pěšky do Jablonce, měl jsem to nakonec přesně 40 kilometrů.
Ona se celá trasa výletu vlastně neustále měnila. Začalo to tak, že bychom to vzali přes Dub na Ještěd. Pak se řeklo, že až na Ještěd ne, ale skončíme na Pláních pod Ještědem a pak sejdeme do Pilínkova, odkud to táta vezme vlakem do Liberce a pak tramvají a já to vezmu pěšky kolem Veseckého rybníka. V Dubu se dnes nakonec rozhodlo, že táta by to na Pláně neušel a tak skončíme v Hodkovicích. Ale popořadě. Nejdřív jsme tedy vyšli ze Sychrova a viděli jsme opravdu přírodní střechu.
Přírodní střecha
Muselo by být zajímavé mluvit s majitelem a nevědět v čem bydlí. Asi byste jej měli za blázna, když by vám řekl, že si jde posekat střechu.
Výhled
Krásný výhled trochu kazila mlha, ale i v ní byly vidět například Trosky či Ještěd. A to už jsme pomalu u první kešky.
Strom
Vlastně jsem se ještě ani nezmínil, že jsme se vydali po modré turistické značce. Do Dubu vede ze Sychrova ještě červená, která je sice lépe značená (k tomu se ještě dostanu), ale není u ní jedna jediná keška.
Socha
Docházíme k soše u jedné z křižovatek, táta chystá housky a já jdu pro kešku s kterou se vracím zpátky k němu. Docela mě překvapilo, že na to jak málo je maskovaná se ještě ani jednou neztratila. Vezmu si housku, vrátím kešku zpátky a pokračujeme do Vlastibořic.
Keška u sochy
Nyní začínají první problémy se značkou, a to že za jednou křižovatkou jsou najednou turistické značky zamalovány. Naštěstí víme z minula (před čtyřmi lety) kudy jsme šli minule, tak tu není žádný problém.
Trochu zarostlá cesta
Ještě se zastavujeme u ostružin a to už jsme skoro ve Vlastibořicích.
Jeřabiny
Ve Vlastibořicích je keška u místní zvoničky, ač je to téměř v jejich centru, není problém s odlovem.
Zvonice Vlastibořice
Zde se objevují další problémy s turistickou značkou, a to že najednou zmizela. Naštěstí platí staré známé "když ve vesnici nevíš kudy, jdi pořád po hlavní silnici" a pokračujeme po turistické dále.
Pole
I když se jde podél hlavní silnice, automobilový provoz tu není téměř žádný. A je docela vtipné, že lidé ze zdejších vesnic vnímají autobusy asi trochu jinak, než lidé jinde. Zatímco například v Turnově jdete na autobus podle toho v kolik hodin to jede, v Brně jdete na autobus prostě s tím že jede něco každou chvíli a tady se chodí na autobus podle toho, který den jede. Autobusy tudy jezdí pouze v úterý a v pátek.
Zrcadlo u silnice
Scházíme do vesničky se zajímavým názvem Trávníček. O vesnici vedle je dokonce na jedné zahradě cedule s názvem této vesnice a u ní připsáno "Béďa".
Vesnice Trávníček
A dál a dál po silnici, až pochopíme špatně jednu turistickou značku na elektrickém sloupu, odbočujeme ze silnice na vedlejší cestu k nějakému baráku a pak se vracíme zase zpátky na silnici. Vtipné je, že úplně stejně jsme si zašli i minule. Holt, ani těmi chybami se někdy člověk neučí.
Kostel Letařovice
Následně už odbočit správně a po chvíli vycházíme v Letařovicích u kostela. Táta si sedá na lavičku a já jdu mezitím najít kešku. Chvíli trvalo než mi padla do oka, ale podařilo se. Pokračujeme dále stále po modré turistické značce a teď začíná to nejhorší. Kousek za Letařovicemi turistická značka odbočuje do leva. Už tam se mi to nezdá, neboť podle aktuálních turistických map by měla značka vést dále rovně po silnici stejně jako před čtyřmi lety. Nejdřív se jde po nějaké nic moc cestičce vysokou travou (po dešti by to musel být opravdu zážitek) a každou chvíli jsem napíchlý na nějaký šípkový keř. Pak se jde chvilku lesem a následuje další nezáživný terén vyjetými kolejemi od traktoru po louce vedle lesa. Nejlepší bylo když jsme se potom koukli přes louku a viděli jsme, že dvěstě metrů od nás jsme šli zhruba před čtvrt hodinou po druhé straně louky na druhou stranu.
Hnus neboli cesta po modré turistické značce
Zacházka minimálně kilometr (na rozcestníkách samozřejmě žádná změna, miluju vás kčt), naprosto jsme se vyhnuli dvěma keškám a vyšli jsme až u třetí, ke které jsem si chtěl dle původního plánu z turistické značky kousek zajít. U kešky jsme se s tátou dohodli že nebudeme pokračovat podél pole po rádoby turistické značce a vezmeme to do Dubu raději za šipkou. Nikoho asi už nepřekvapí, že Dub je na jiné světové straně než kam turistická značka vedená do Dubu pokračuje. A zhruba po sto metrech další překvapení - na stromě je namalovaná odhadem asi deset let stará modrá turistická značka. Tady asi Klub Českých turistů vážně neví, kudy by tu značku vedl. Přitom po té silnici to nebylo vůbec nic špatného. Po dalších zhruba dvěstě metrech se opět napojujeme na modrou turistickou značku a po ní docházíme až do Dubu.
Sloup na náměstí v Českém dubu
Dub si trochu projdeme, ač jsem s tím nepočítal a zdejší kešky si ani nepřipravoval.
Kostel a městský úřad v Českém Dubu
V parku u domova důchodců sice upoutaly moji pozornost dvě vyšláplé po pár metrech se ztrácející pěšinky, nicméně nikde nic nebylo. Zde tedy táta říká že by to na Pláně neušel, takže jdeme po  červené turistické značce (vedoucí do Sychrova) na Vrchovinu.
Pole
Cesta je celou dobu krásně značena a ač nevede kolem ničeho nějak významného, je krom začátku od koupaliště nahoru cesta krásná a pohodová.
Strom
Na Vrchovině jsme během pár hodin, ještě koukneme na letadla na nedalekém letišti (jestipak o něm vůbec víte?) a pokračujeme do Hodkovic.
Letadlo
Z Hodkovic jede táta vlakem a pak městskou dopravou, já jdu domů pěšky přes Rádlo.